Biraz müzik...

27 Ocak 2010 Çarşamba

Cikolatali Muffin...



Cikolatayi cok sevdigimi daha öncede söylemistim herhalde:) Bugünde cikolatali muffin tarifimle cikolata sevenlere bir alternatif tarif ile yardimci olacagimi umuyorum. Günlerdir kar yagisi soguk hava durmadi yani tabiri caizse donuyoruzzzzz. Asiri bir soguk tek acikta kalan yer yüzüm oluyor ve o da acikta kaldigina pisman kaliyor:) Öyle bir soguk yani...Ve yakinlarda da bitecege benzemiyor . Bende bu soguk kis günlerini evde oturup degisik tarifler deneyerek degerlendirmek istemistim ama nasip degilmis bir türlü evime girmeye firsatim olmadi. Aksama dogru kostur kostur ancak geliyorum ve hizlidan bir yemek ve bitti. Bugünde etli karnabahar ve mercimek corbasi yaptim ayiptir söylemesi:) Aslinda karnabaharin resmini cekip tarifi yazacaktim ama umdugumdan cabuk bitmis birdahaya insallah.

Cikolatali Muffin:

Malzemeler:

  • 50gr oda isisinda tereyag
  • 50gr seker
  • 1 yumurta
  • 90gr un
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1-2 kasik kakao
  • 100ml krema
  • 100gr bitter cikolata
Yapilisi:

Firini 190 dereceye önceden isitin. Tereyag, seker, yumurta, un, kabartma tozu ve kakaoyu karistirin. Muffin kagitlarini Muffin tepsisine yerlestirip üzerlerine hamur karisimini dökün. Yaklasik8-10 adet olacak ve 20 dakika kadar firinda tutun. Pistikten sonra bir kenarda biraz sogumasini beklerken diger taraftanda krema ve cikolatayi cikolata eriyip iyice karisana kadar pisirin .Sonra muffinlarin üzerine bu karisimi dökün yada derin bir kaba cikolatayi koyup muffinlari ona batirin ve sogumasini bekleyin.
Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder