Biraz müzik...

2 Şubat 2012 Perşembe

Portakallı Haşhaşlı Kek

Yazmayı çok özledim aslında ama şu vakitsizlik beni bu durumla sık sık karşılaştırıyor. Neyseki az da olsa bir fırsat bulabildim. Hepinize sevgilerimi yolluyorum ve geçenlerde kızımın canının da tatlı çekmesiyle mutfağa girip hazırladığım portakallı kek ile sizleri baş başa bırakıyorum.

NOT: Tarif benden. Hafif bişeyler istedim ve keki yağsız hazırladım. Çok yiyimli oldu:)








Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 3 kaşık yoğurt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 portakalın kabuğunun rendesi
  • 1 su bardağından iki parmak eksik portakal suyu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 tutam tuz
  • 50 gr haşhaş
  • un (miktarını ölçemedim kusur bakmayın ama normal kıvamlı bir kek hamuru oldu cıvık yada katı olmadı yani:))
Üzeri için :
  • 100 gr pudra şekeri
  • 80 ml portakalın suyu
Yapılışı:
Yumurtaların sarısı ve beyazı ayrıldıktan sonra sarısının içine şeker eklenerek çırpılır. Beyazıda ayrı bir kapta bir tutam tuz ile katılaşana kadar çırpılır. Yumurtanın sarısının olduğu karışıma yoğurt, haşhaş, portakal suyu eklenerek karıştırılır. Un, karbonat, kabartma tozu, vanilya da eklenir ve bir tahta kaşıkla karıştırılır. En son yumurtanın beyazıda eklenir ve çok fazla çırpıp havasını almadan tahta kaşıkla alt üst ederek karıştırılır. 175 derecede üzeri kızarana kadar ve kürdan temiz çıkana kadar fırında pişirilir. Fırından çıktıktan sonra biraz ılınmaya kenara koyun ve sosunu hazırlamaya başlayın:) Pudra şekeri tamamen eriyene kadar karıştırılan sos kaynamadan ocaktan alınır ve ılınan kekin üzeri çatalla yer yer delindikten sonra üzerine gezdirilir. Sıcak sıcak tadı ayrı güzel soğuduktan sonra ayrı, keyfinize kalmış. Afiyetle, sevgiyle...

8 yorum:

  1. ellerine saglik canim
    olsada yesem simdi
    :-)))

    YanıtlaSil
  2. Sedacım ellerine sağlık:)
    nefis görünüyor kekin:))
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık, harika gözüküyor gerçekten süpersiniz.

    YanıtlaSil
  4. Organik Ürünler

    organik un'ları tercih edebilrisiniz.

    YanıtlaSil
  5. Personelin yaptığı iş veya bireylerin yapmayı düşündükleri iş ile ilgili teknik konulardaki bilgi açığını kapatarak doğru ve bilinçli üretim yapabilmesini sağlamak eğitim kolumuzun ana amacıdır.
    m
    İdari Danışmanlık
    CONART DANIŞMANLIK olarak, firmaların İdari, Finansal, Teknik olarak karşılaştıkları, personel, üretim,yönetim ve finansal yönetim zorluklarını aşmada onlara danışmanlık anlamında yardımcı olarak sistem açığını gidermektir.

    YanıtlaSil
  6. BURSA SEO ‘nun Açılımı, Search Engine Optimization ‘dur.
    Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu denilmektedir. SEO Arama Motoru botlarının sitenizi tarayıp veri oluşturabilmesi için yapılan teknik bir çalışmadır. Her arama motoru farklı sıralama ve kalite kriterleri kullanmaktadır. SEO, internet sitelerinin arama sonuçlarında daha iyi bir konumda çıkması adına yapılan çalışmalardır. Bir SEO ile çalışmak sitenizin daha hızlı, kaliteli gelişmesini ve rakiplerinizden önde olmanızı sağlayacaktır.

    Teknik Eğitim - İdari Danışmanlık - Teknik Danışmanlık - Bursa

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler.
    https://www.metpordekor.com/
    https://www.metpordekor.com/sove
    https://www.metpordekor.com/strafor
    https://www.metpordekor.com/blog


    YanıtlaSil