Biraz müzik...

11 Aralık 2009 Cuma

cikolata sevenler dikkat...



Böyle diyorum ama kimi kimden ayiriyorum bilmiyorum yani benim pek fazla cikolata sevmeyen tanidigim yok. Ev tatlilarini sevmeyenler olsada herkes biraz da olsa cikolata yer dimi...Antep fistikli cikolataya bayilirim, esimde bitter sever neyse cikolatadan bahsederken hazir bugün yaptigim cikolatali Browni tarifini de yazayim.Ev cok karisik oturma odasinda boya yapiliyor ona ragmen mutfaga cekilip iki ara bir derede Browni mi yaptim. Herkes nasiplendi boyaci da dahil ama tam kivamli oldu bu sefer. Bazan firinda unutup biraz fazla tutuyorum cok kuru oluyor ama bu sefer zamaninda cikarabildim.
Malzemeler:
  • 5 yumurta
  • 1 cay bardagi un
  • 1 cay bardagi toz seker
  • 125gr tereyagi
  • 1 tutam tuz
  • 1 paket vanilya
  • 200gr bitter cikolata
Yapilisi:
Öncelikle benmari usulü(kaynayan suyun bulundugu tencerenin üzerine metal bir kabin icine koyup eritmek) cikolata ve tereyaginin tamamini eritiyorum. Daha sonra ayri bir kapta yumurta ve sekeri 5dk cirpiyorum. Cirptigim yumurta ve seker karisiminin üzerine unu,tuzu ve vanilyayi ilave edip tahta bir kasikla karistiriyorum ve en sonda tereyagli cikolata karisimini ekleyip son birkez daha karistirip tepsiye döküyorum(ben kare borcam kaba döktüm iyi oldu).
160 derecede 20-25dk kadar pisirip hemen firindan cikarin.
Benim firinim cok hizli pisiriyor onun icin ben 20 dakika tutuyorum kendiniz firininiza göre süreyi ayarlarsiniz.Cikolata olarak normal bitter cikolata kullaniyorum pasta icin satilan cikolatalardan kullanmadim. Tabi siz isterseniz icine cevizde koyabilirsiniz. Ben bu sefer kirik badem döktüm üzerine. Hepinize bol cikolatali, mutlu günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder