Biraz müzik...

6 Ocak 2010 Çarşamba

Sütlü pide ve Kabak corbasi(mozarella ve patates ile...)

Gecenlerde bir arkadasim gelmisti kendisi sivasli ve ev hanimi olunca konu yemeklere gitti tabiiki. Birkac tarif aldim ama en cok merak ettigim bir pide tarifi vardi ögrenmek istedigim. Taaa ilk tanistigimiz zamanlarda bir ziyaretimizde bizim icin yapmisti o kalmis aklimda hemen sordum ve sagolsun cok güzel anlatti üstüne birde ekleme yapti. Bende bir iki gün sonra denemek icin extrali hali ile yaptim .Pufur pufur cok güzel bir pide oldu evdekilerde cok begendi umarim sizde yapar ve begenirsiniz...

Sütlü Pide:




Malzemeler:

  • 20gr yas maya(yarim paket oluyor galiba)
  • 3/4 su bardagi biraz sicak su
  • 1/4 su bardagi süt
  • biraz tuz
  • 2 yemek kasig sivi yag
  • aldigi kadar un(aslinda dökerken ölcmüstüm ama yazmadigim icin unuttum yumusak biraz ele yapisan bir hamur olacak)
  • 1 yemek kasigi tereyag
  • 1 yumurta sarisi
  • susam,cörekotu
Yapilisi:

Yas mayayi derin bir kaba koyupüzerine sicak süt ve suyu ilave edin.Tuzu ve alabildigi kadar unu da ilave ettikten sonra yarim saat ilik bir yerde mayalanmaya birakin.
Mayalandiktan sonra tezgahin üstünde acin sekli önemli degil sekilsizde olabilir. Sonra 1 kasik tereyagini heryerine güzelce sürün ve bir tarafindan sarmaya baslayin..Sardiktan sonra gül böregi gibi ice dogru dolayin ve tepsinin ortasina koyup kenarlara dogru elinizle yayin. Bicakla tam kesmaden iz yaptiktan sonra yumurta sarisini sürün ,susam ve cörek otunuda serptikten sonra firina verebilirsiniz. Afiyet olsun...
Fotograflarda asamalarin resimleri var sorunuz olursa zevkle yardimci olurum:)












Kabak corbasi :




Malzemeler:

  • 2 kabak
  • 2 kücük veya orta boy patates
  • 100ml krema
  • 3 su bardagi su
  • 200gr mozarella peyniri
  • 1 tatli kasigi tereyag
Yapilisi:

Kabaklari küp küp dograyip tereyaginda biraz kavurdum üzerine patatesi ekleyip biraz bekledikten sonra suyu ilave edip kaynattim. Daha sonra kremayi ekleyip biraz daha kaynattim ve en son mozarellayi dilimledim üzerine.Hepsi yumusadiktan sonra blender ile iyice püre yaptim. Kivami bana göre iyiydi isze kati gelirse biraz daha su ekleyebilirsiniz. Ayrica bu corba ile cucugunuza hic anlamadan kabak yedirmis olacaksiniz.
Merak edenlere; üzerindeki feslegen yapragi.

2 yorum:

  1. Thank you for your compliment.

    Best regards,

    SEDA

    YanıtlaSil
  2. oooo seda hanım herkesin takdirini de kazanmışsın:)))şu kbak çorbası brokoli çorbasına benzemiyosa iidir de benziyosa bilemiyorum:)))pideye zaten laf yok kabarık kabarık olmuş eminim tadı da güzeldir:)

    YanıtlaSil