Biraz müzik...

9 Haziran 2010 Çarşamba

Mavi makaronlarim ve bebek hediyelerim...




Fotograf makinemde o kadar cok fotograf biriktiki hangisini yazacagimi sasirdim. Bende en renkli olanina karar verdim. Ayrica yazi günlerimi esimin de dedigi gibi bir düzene sokma zamani geldi herhalde. Cünki cok düzensiz yaziyorum ya cok ara veriyorum yada az. Herneyse haftada bir gün belirleyip o gün hep yazi yazmak istiyorum. Ama bu karari verdikten sonra yapamayacagimdan korktugum icin daha bekliyorum:) Daha öncede yayinlamistim makaron tarifini bu da hemen hemen ayni ama ben bir kere daha yazayim. Cok eglenceli gercekten bunlari yapmasida yemeside, hele bir de renk kattikmi iki kere güzel.
Ben Türkiyeden geldigimde bir arkadasim dogum yapmisti. Ben gittigimde oglu 3 haftalik falandi. Bende cok özendim herseyi mavi yapip, hazirliklarimi bitirdikten sonra gittim. Sagolsun o da cok begendi. Hele mavi makaronlara bayildi. Herkes mutluydu o gün esim haric! Makaronlarin resmini gördükten sonra ona ayirmadigim icin kizdi biraz, bende daha sonra yapacagimi söyleyerek gönlünü aldim.




Malzemeler:

  • 50 gr cekilmis un gibi badem
  • 75 gr pudra sekeri
  • 1 cay kasigi kabartma tozu
  • 1 tane büyük boy yumurta beyazi
  • 1 cimdik tuz
  • 20 gr seker
  • mavi gida boyasi
  • krem santi




Yapilisi:

Un haline getirilmis badem, pudra sekeri ve kabartma tozu karistirilir. Yumurta beyaz biraz tuz ile iyica köpürene kadar mikserle cirpilir. Sonra bu yumurta beyazina seker de ilave edilir ve tekrar cirpilir. En sonunda da bademli karisimi bir kasik yardimi ile yumurtali karisima karistirin. Karisimi krema torbasina dökerek yaklasik 25-26 kücük daireler olusturarak, üzerine firin kagidi serdiginiz tepsiye dökün. Firini 150 dereceye acin (turbo ise 130 derece) ve makaronlari firin isinirken 30 dakika disarda dinlendirin. Daha sonra firina koyarak 13-15 dakika pisirin. Icerisine krema olarak krem santi yaptim cünki gec kaliyordum yoksa daha hos bir krema tarifim vardi icerisine koydugum onu da daha sonra yazari insallah.
Umarim hediye almayi düsünenlere biraz yardimci olabilmisimdir.
Afiyet olsun...

3 yorum:

  1. Sedacigim...bende de ayni problem var. Blogumu cok ihmal eder oldum...ama nedense su günlerde canim da istemiyor.Renkli makaron yapmak benim de hep aklimda ama henüz elim varmadi.Seninkiler harika olmus...cok özel bir hediye olmus,ellerine saglik. Bu arada gelmek istemene cok ama cok sevindim. Trenle gelirsen ben seni klarsilarim. Berlin´den Serap´ta trenle gelecek...ortalama ayni saati belirleyebilirsek ben ikinizi de karsilarim...zaten carsimiz cok kücük..evim de Bahnhof´a cok yakin,hic problem degil.Yeterki gel...sevgilerimle

    zehra

    YanıtlaSil
  2. Canim,
    hediyelerin ve o baby blau makaronlarin harika olmuslar, makaronlar icin ellerine saglik diyorum. Bebek hediyesi olarak harika bir fikir, kiz bebeklere mesela pembe makaronlar olsa ne güzel olurdu ama dimi??

    Bu arada, sen önceden benim de Almanya'da yasadigimi nasil anlayamadin ona hayret ettim valla, tariflerimde Almanca malzemelerin adini da yaziyorum bazen, neyse olur böyle seyler, arada kaynamis sayalim ve önümüze bakalim.

    Seni kocaman öpüyorum ve sevgilerimi birakiyorum.

    Hoscakal

    YanıtlaSil
  3. SEDACIGIM BULUSMA SAATINI 12 OLARAK BELIRLEDIM.
    SENIN DE GELMEN ACISINDAN...ISTER SENI BAHNHOFTA KARSILAYAYIM ISTERSEN DIREK GEL...
    ADRES: YOL RESTORANT
    Herbert-Hinnendahl-Straße 19
    33602 Bielefeld
    SEVGILER

    YanıtlaSil