Biraz müzik...

31 Mayıs 2011 Salı

ÇİLEKLİ LİMONATA

Aslında hala da tam olarak yaz gelmiş olmasada bir şekilde o havaya girmek istiyorum artık. Havalar ısınmasada yaz meyveleri raflarda yerlerini almaya başladı. Yaz deyince çilek gelir hep aklıma. Sanki yaz çilek kokar yada çilek yaz kokar. Kokusu, tadı, aroması çok güçlü ama yemesi de bir o kadar hafif. Allahıma şükürler olsun bizlere o kadar güzel lezzetler vermiş ki saymakla bitmez.
Bu sene yapabilirsem sadece çilek tariflerizle dolu yeni bir kategori hazırlamak istiyorum. Tabi bunun için birkaç tane daha çilek tarifine ihtiyacım var.
Bizim evde çok sevilir böyle tadlar, değişik meyveli sular falan. Nitekim yaptığım gibi de bitti. Resimde de gürüldüğü gibi kızım en başta içine düştü. Kendisi çok fena bir tatlı müptelasıdır. Her daim ' Anne bana tatlı bişey verirmisin, anne canım tatlı istiyo' gibi söylemlerle yanıma gelir. Bende dışarıdan alacağım abur cubur yerine kendi yaptıklarımı vermeyi tercih ediyorim. Özellikle hazır meyve sularına o kadar çok şeker koyuluyor ki, yazık olur minicik yavrularımızı onlarla beslemek. Bu şekilde yapımı kolay, lezzetli ve sağlıklı içecekleri evde yaparak hem miniklere zarar vermemiş oluyoruz hemde kendimize. Gelelim şimdi tarifimize...

Malzemeler

  • 1 su bardağı çilek ( yaklaşık 10-12 adet)
  • 4 adet limon ( ben bu sefer yeşil limon limette kullandım)
  • Şeker ( miktarını yazmıyorum çünki benim yaptığım birçoğunuza tatsız gelecek)
  • 1 veya 1,5 litre su




Yapılışı

Öncelikle çilekler yıkanır ve dörde bölünür. Daha sonra bir kaseye alınarak üzerine 4-5 kaşık şeker ilave edilir. Bu şekilde 3-4 saat bekletildikten sonra ( benimkiler bir ara unutulduğu için 1 gün beklediler ) kırmızı, tatlı ve yoğun aromalı bir çilek suyu oluşuyor. Oluşan bu suya 4 tane limon suyu da eklenir ve istenilen ölçüde şeker ve suyu da eklendi mi çilekli limonatamız hazır.
Afiyet olsun.


Bu limonlar daha ekşi ama kabuğu kullanılamıyor. Normalde limonata yapınca biraz kabuğundan da koyardım aslında ama bunların ki acı oluyor ve pek hoş bir tat katmıyor:)


İçinde kalan çilek parçalarının da görünümü güzel ama uzun süreli saklamaya pek uygun olmaz. Suyun içinde kaldıkça yumuşayıp parçalanırlar.

3 yorum:

  1. Sedacigim...bence de en saglikli ve leziz icecek...hele cilekle eminim icimine doyum olmaz...ama ben o tombis kollara bittttiiiiim...cok sekeeeeer...öpüyorum o tatli kollarindan...yanaklardan...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. https://www.metpordekor.com/
    https://www.metpordekor.com/sove
    https://www.metpordekor.com/strafor
    https://www.metpordekor.com/blog

    YanıtlaSil