Biraz müzik...

16 Aralık 2009 Çarşamba

Cikolatali Biscotti








Biscottiler cok lezzetli görünüyor dimi? Bende düsünüyorum hemen yazimi mi yazsam yoksa sunlardan bir iki atistirsam mi:) Bir Italyan tatlisi yada bisküvisi de denebilir.Citir citir ve aslinda cok da agir degil. Icinde hic yag yok mesela, biraz cikolata ve seker. Biskotti` nin icine istediginizi koyabilirsiniz ,hersey oluyor. Ben bugün cikolata, badem ve cashew kullandim ama kuru kayisi,ceviz,findik,kuru üzüm,kuru incir,hindistan cevizi...ve daha bircok sey koyabilirsiniz. Kitirligini istediginiz gibi ayarlayabilirsiniz tabi firinda tutma sürenize göre degisiyor. Ben bu tarifi SCHOKOLADE adli kitaptan almistim sonra kendime göre degisik versiyonlarini yaptim tabi ama simdi size kitaptan aldigim hali ile yazicam. Belki ilerde daha degisik örneklerinide yayinlarim. Yukarida kullandigim malzemeleri fotografladim ama su fotograflari alt alta siralamak hic hosuma gitmiyor. Bir bilginiz varmi acaba nasil yazi aralarina yada yazinin altina yerlestirebilirim fotograflari yoksa kullandigim sablon ile mi ilgili?

Malzemeler:
  • tereyagi(sadece tepsiyi yaglamak icin ama ben firin kagidi kullandim)
  • 1 yumurta
  • 100gr seker
  • 5 damla vanilya aromasi
  • 125gr un
  • 1/2 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1 tatli kasigi tarcin
  • 50gr bitter cikolata
  • 50gr badem
  • 50gr cam fistigi
Yapilisi:
Firini 180 dereceye önceden isitin ve tepsiyi yaglayin yada kagit kullaniyorsaniz buna gerek yok tabi...Yumurta,seker ve vanilya aromasini köpük köpük olana kadar cirpin. Bu sekilde vanilya aromasi sivi halde burda satiliyor ama son gittigimde bakmayi unuttum acaba Türkiyede var mi bilmiyorum yoksa normal vanilya sekeri de olur cok fark etmiyor. Sonra ayri bir yerde un,kabartma tozu ve tarcini karistirin(missss gibi kokuyor) ve yumurtali karisima ekleyip iyice karistirin. Burada kasikla karistirmak daha cok yardimci oluyor. En son cikolata, badem ve cam fistigini (bende yoktu cashew kullandim) karistirin.Zaten hamur sertlesiyor hatta hamurundan cok icinin cikolatasi fistigi falan var . Fotografta görüldügü gibi yaklasik 25 cm uzunlugu ve 3cm falan eni olacak sekilde sekil verin ve firina atin.
20-25 dk pisme süresi. Ama daha bitmedi... Firindan cikardiktan sonra 5 dk sogumasini bekleyin ve 1-2cm eninde dilimleyin sonra dilimleri yan yatirarak 5-6 dk bir tarafini sonra 5-6dk diger tarafini tekrar firinda kizartin.Aslinda firindan ilk ciktiginda pismis oluyor tabi o sekilde de yenilebilir ama asil biscotti kitir kitir olmasi gerektigi icin tekrar atiliyor. Bende cok kizarmis seviyorum hatta yanmasindan hemen önce cikariyorum diyebilirim:) Herseyi fotografladim umarim yardimci olur...
AFIYET OLSUNNN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder