Biraz müzik...

16 Aralık 2009 Çarşamba

yazmak icin firsat




Aslinda en son yazimin üzerinden cok gecmedi ama ben biran önce sayfalari doldurmak istedigim icin firsat kolluyordum.Ve en sonunda oturup rahat rahat yazabilecegim bir zaman . 3 tarif birden yazmak istiyordum ama bugünlerde fotograf makinemi elimden düsürmedigim icin bir yerde unutmusum neyse en azindan kayip degil...Fotograflari cep telefonumla cektim ve hüsrana ugradim o kadar fotografin arasinda sadece bir tanesi biraz iyi cikmis o bile tam degil ama neyse ,bir kere daha yaparim bu yemekleri elbet ve o zamanda kendi makinem yanimda olur.
Zaten havalar cok soguk insanin pek disari cikasi gelmiyor bol bol evde duruncada bol bol firsatim oluyor yeni tarifler denemeye. Aslinda sirada bekleyen ve yazmayi istedigim o kadar cok tarif varki bir firsatini bulsam hepsini yazicam. Herneyse dün aksamki yemekten simdilik iki tarif cikti onlari halledelim sonra öbürlerine sira gelir...

KUZU KAVURMA
Malzemeler:
  • 700gr kuzu kusbasi
  • 2yemek kasigi marine etmek icin birazda kizartmak icin sivi yag
  • 2 dis sarimsak
  • 2 yemek kasigi yogurt
  • tuz,biber,kekik,pul biber
  • orta boy kuru sogan
Yapilisi:
Kuzu etini kusbasilik dogradiktan sonra 2 yemek kasigi sivi yag,2 yemek kasigi yogurt,sarimsak,kekeik ve karabiberle marine edip mümkünse bir gece dolapta bekletmek gerekiyor. Eger acilse 2-3 saat dolapta bekletmekde yeterli oluyor. Yapilacagi sirada tencereye önce soganlar atilir ve kavrulur sivi yagda daha sonra etler atilir. Pismesine yakin tuz ve pul biber eklenir .Ben ocaktan almadan hemen önce biraz daha kekeik ilave ettim cünki cok severim.Aci severseniz aci pul biberde cok yakisiyor. Marine ederken isterseniz biraz da süt katabilirsiniz degisik oluyor ama ben sadece yogurtlu olani tercih ediyorum. Cok lezzetli bir tarif gercekten et yumusak ve kivamli oluyor. Yaninada cok güzel bir sebzeli bulgur pilavi ile harika olur. Afiyet olsun...

KASARLI MANTAR SOTE

Malzemeler:
  • 500gr mantar
  • 1 su bardagi rendelenmis kasar
  • bir kücük sogan
  • tuz,karabiber,sivi yag
Yapilisi:

Biraz sivi yagda halka halka dogranmis soganlari kavurun daha sonra dilimlenmis(ama cok kücük degil) mantarlari ekleyin . Biraz sotelendikten sonra tuz ve karabiberi ekleyip biraz daha soteleyin ve en son ocagin altini kapatip rendelenmis kasar peynirini ekleyin,tencerenin kapagini kapatin. 1-2dk. sonra kasar eriyor ve cok güzel oluyor. Ben etin yaninda bu sekilde servis yapiyorum patates püresinden sonraki ikinci tercigim et yemeklerinin yanina. Tabi ikramdan hemen önce yapmak iyi olur cünki soguyunca erimis kasar pek de hos görünmüyor .Ha unutmadan üzerine pistikten sonra birkac kücük domates dilimledim ama siz isterseniz birlikte pisirebilirsiniz de.
Ah gercekten cok güzel pozlar cekmistim ama güzel cikmadi iste birdahaya insallah.
Yanlarina dedigim gibi bulgur pilavi güzel oluyor ama ben bu sefer safranli pirinc pilavi yaptim oda güzel oldu.
Umarim sizlerde begenirsiniz. Yeterince acik yaziyorum insallah genede bir problem olursa lütfen yazin zevkle cevaplarim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder