Biraz müzik...

18 Şubat 2010 Perşembe

sebye çorbası ve yumurtalı pırasa kavurması

Herkes uyudu ve aslında benimde çok uykum olmasına rağmen inatla bilgisayarımin başından ayrılmıyorum. Şunada bakayım bunuda yazayım derken vakitte geç olmaya başladı. En sonunda bu tariflerimide yazıp yatmaya karar veriyorum ve tabi planımı uygulayabilirsem. Çünki benim 3 yaşındaki kıyım hala geceleri yanıma geliyor ve bir türlü rahat bırakmıyorki uyuyayım. Bugünün biraz farklı olması için dua etmekten başka şansım yok ne yazıkki.




Yumurtalı pırasa kavurması

Ben 3 tane pırasa ile yaptım ve resimdeki gibi bir tava oldu. Pırasalarım ince ve çok uzun değillerdi. Önce biraz sıvı yağda pırasaları kavurdum. Sonra bir tatlı kaşığı biber salçası ekleyerek kavurmaya devam ettim. En son iki tane çukur açıp bu çukurlarada iki yumurta kırdım ve taze çekilmiş karabiber ile servis yaptım.
Afizet olsun...




Sebze çorbası


2 adet orta boy patates, 1 havuç, yarım kereviz ve 2-3 bardak et suyu.
Patates, havuç ve kerevizi küp küp doğrayıp biraz sıvı yağda kavuruyoruz. Sonra 1 tatlı kaşığı domates salçası ile biray daha kavurup et suyunu ilave ediyoruz. Sebzeler yumuşayıncaya kadar haşlayıp biraz nanede ekledikten sonra kapatıyoruz altını.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder